Dlaczego pozytywne opinie Google są ważne?
Jak zdobywać opinie i oceny w Google?
Prosty i szybki sposób na uzyskanie opinii w Google
Przykładowe wizytówki
Pozytywny wizerunek
Porady Google - Co Jak Dlaczego?
Zdobywanie pozytywnych opinii
Pokaż, że Twoja firma jest aktywna w internecie. Klient ma większą motywację do wystawienia pozytywnej opinii jeżeli widzi, że profil w Google Maps jest przez kogoś prowadzony. Dodaj wszystkie możliwe informację między innymi (adres, numer telefonu, nazwę,kategorię firmy, adres www, opis firmy, godziny pracy itp).
Informujmy każdego zadowolonego klienta o możliwości wystawienia opinii w Google Maps. Nie bój się, jeśli tego nie zrobisz nawet nie przyjdzie mu to do głowy.
Odpowiadaj na każdą opinie, dzięki temu Klienci zobaczą, że wizytówka jest przez Ciebie regularnie odwiedzana i interesuję Cię ich zdanie.
Usuwanie opinii z Google
Istnieją sposoby na usunięcie negatywnej opinii z wizytowki. Pierwszym z nich jest zgłoszenie naruszenia zasad regulaminu Google.Trzeba zalogować się na konto Google moja firma,przejśc do Mapy Google i tam wyszukać swoją wizytówkę Następnie znajdujemu opinie,którą chcemy zgłosić. Wybieramy opcję “Zgłoszenie naruszenia zasad”. Aby uzasadnić słuszność swojego zgłoszenia, należy podać e-mail kontaktowy i wybrać odpowiedni powód zgłoszenia.Decyzję otrzymasz na podany adres e-mail Drugim sposobem jest bezpośredni kontak z działem obsługi Google Moja Firma poprzez Facebooka lub Twittera.Należy opisać im dlaczego opinia powinna zostać usunięta. W ciągu kilku dni otrzymasz odpowiedź z decyzją.
Umieszczanie opinii na stronie
Jest to możliwe np. za pomocą wtyczki Google Reviews Business (przeznaczona do WordPress'a). Pobierając darmową wersję zostaniemy przekierowani na stronę, gdzie pobieramy wtyczke na komputer,a następnie ją instalujemy. Wtyczka pobiera z wizytowki w Google 5 najbardziej pomocnych opinii o twojej firmie,które będą widoczne na stronie www
Korzyści posiadania wielu opinii
Opinie mają bardzo duży wpływ na decyzję potencjalnych klientów,dlatego watrto zadbać o to,aby wizerunek firmy był odbierany pozytywnie,a oceny wzbudzały zaufanie Duza ilośc komentarzy dobrej jakości wpływa również na pozycje firmy w wynikach wyszukiwania. Będzię ona wyższa,a dzięki temu firma zyska nowych klientów
Znikające opinie Google
Najczęściej wpływ na zniknięcie opinii z wizytówki firmy mają dodawane treści z tych samych urządzeń lub tego samego adresu IP, zbyt krótkie odstępy czasowe pomiędzy pojawiającymi się opiniami czy powielanie treści w różnych serwisach gromadzących recencje firm (spam, duplikowanie).
Algorytmy Google na biężąco filtrują wszystkie opinie dlatego warto respektować wytyczne Google.
Dodawanie opinii w Google
W mapach Google można dodać oceny i opinie o odwiedzanych miejscach. Aby dodać recencję konieczne jest posiadanie konta Google.
Wyszukujemy miejsce w wyszukiwarce Google lub na Mapach Google, w bocznym panelu klikamy w Napisz opinie, następnie pojawi się formularz: kliknij gwiazdki wybierając ocenę miejcsa, oraz opcjonalnie możesz także napisać opinię.
Należy pamiętać, że dodane opinie i oceny będą widoczne w Mapach Google dla wszystkich użytkowników. Po opublikowaniu wpisu istnieje możliwość późniejszej edycji oraz zmiany oceny, a także możliwość usunięcia.
Usunięcie wizytówki firmy z Google
W celu usunięcia firmy z Google pierwszym krokiem jest oznaczenie lokalizacji Oznacz jako zamkniętą na stałe. W panelu Google Moja Firma wchodzimy w profil danej firmy, następnie klikamy w zakładkę Informacje|, odszukujemy element Oznacz tę firmę jako zamkniętą lub usuń ją. Po klknięciu wyświetlą się opcje Oznacz jako zamkniętą na stałe i Usuń wizytówkę. Zalecane jest wykonanie oznaczenia jako zamknięte, następnie usunięcie wizytówki. Po zatwierdzeniu, wyświetli się komunikat przesłano do weryfikacji, a po zweryfikaniu naszego zgłoszenia otrzymamy wiadomość e-mail z informacją.
Wyłączanie opinii Google
Niestety nie ma możliwości całkowitego wyłączenia wystawiania opinii w Google Maps. Każdy użytkownik może ocenić istniejące miejsca w Google Maps, pośrednim rozwiązaniem jest usunięcie wizytówki firmy z Google, jednak w przyszłości może pojawić się ponownie.
Pozycjonowanie w Google Maps
W nazwie firmy umieść wszystkie słowa kluczowe istotne dla Twojej firmy.
W wizytówce w Google wpisz wszystkie możliwe dane adres firmy, nr telefonu itp. Nie zapomnij też o logo, zdjęciu firmy i linku do strony internetowej.
Kolejnym etapem jest postaranie się o opinie. Ilość pozytywnych opinii ma wpływa na pozycję Google Maps. Kiedy już je zdobędziesz odpowiadaj zarówno na te pozytywne jak i negatywne.
Wszystko wyżej wymienione przybliża Cię do podniesienia pozycji Twojej firmy w Google Maps.
Zgłaszanie treści do usunięcia
Nieodpowiednią opinie można zgłosić bezpośrednio z listy recencji w panelu Google Moja Firma lub w pogdlądzie firmy w Google wybierając opcję w nagłówku danego wpisu Zgłoś naruszenie zasad. Następnie wypełniamy krótki formularz informacyjny i przesyłamy do weryfikacji.
Należy pamiętać, że zgłoszenie opini w będzie skuteczne tylko w przypadku kiedy opinia będzię zawierała niestosowną treść, słowa wulgarne, reklamy bądź dochodzi do konfliktu interesów.
Opinie klientów
[email protected]